Wednesday, March 9, 2011

Jadilah manusia berzat..bukan manusia toksik!

bismillahirrahmanirrahim..


9/3/2011-6:36 pm


alhamdulillah...Allah datangkan mood untuk update status..tak tahu la kenapa sekarang ni jadi malas rajin sangat...nak bercakap pun malas rajin sangat..kepada orangorang sekeliling..sori ye kalau kte macam tak layan sangat awakawak semua.entahla...
sekarang ni...


kte lebih suka dengar dari cakap..
kte lebih suka diam dari cakap..
kte lebih suka perhati dari cakap..


nak share sikit pasal Talk Prof Dr Muhaya tadi....


..:: jadilah orang yang sentiasa membahagiakan..[harap-harap diam kte ni membahagiakan la ye...kadangkadang banyak cakap sangat pun kalau bendabenda yang dicakapkan tu tak bawak faedah,tak membahagiakan juga..]


..:: orang yang paling bahagia adalah orang yang bebas dari penghargaan manusia...[bukannya hanya akan rasa bahagia bila dapat pujian...dapat penghargaan...]


..:: event(-) + outcome(+) = (+)


..:: event(-) + outcome(-) = (-)


..:: kita akan rasa marah pada orang yang kte rasa kte lebih besar dari dia...tapi besar ke kte??so, layak ke kte untuk marah???[yg ni nak kena selalu cek..aigoo]


..:: JADILAH MANUSIA BERZAT..BUKAN MANUSIA TOKSIK!!


yang ni plak perkongsia dari Dr. Rosmila...


..:: manusia yang paling bankrupt : manusia yang bangkit dengan banyaknya amal tetapi dibawa sekali umpatan-umpatan orang sehingga menghilangkan amalan yang banyak itu malah dosa-dosa orang tersebut menjadi tanggungan kepada manusia tadi. 


allahuakbar!nak menangis rasanya....T__T


nota untuk fatimah:dah dekat 20 tahun Allah pinjamkan oksigen pada awk...dengannya awk dapat hidup sampai sekarang..tapi sepanjang awk hidup ni,amal ape yg awk bawa untuk kehidupan kat sana nanti?pasti ke amal-amal awk tu ade value?ke dah decompose jadi debu?aigoo...kena selalu perbaiki niat..kuat.kuat.kuat!!

1 comment:

~MQ~ said...

salam perjuangan. (",)